Voor de ontwikkeling van WFC Experience gaat WFC Development in zee met het gerenommeerde BRC Imagination Arts. Geen ander bureau wereldwijd dat beter in staat is om een ontwerp voor een belevingswereld te schetsen en te produceren. “Voor de meest toonaangevende merken en organisaties brengen wij verhalen tot leven. Daarmee bezorgen we bezoekers onvergetelijke herinneringen”, zegt managing director Bart Dohmen.
In januari start BRC Imagination Arts met de research- en brainstormfase. Voor die werkzaamheden en voor het vervolgtraject heeft het internationale bureau een uitgebreid, team in de startblokken staan. Leisure Development Partners becijfert het project. Dat laatste is volgens Dohmen een essentieel element.
Het grote doel is om de harten van bezoekers te winnen met een aansprekende experience. Emoties zijn daarbij belangrijk. “Neem pretparken. Waarom heeft het ene park zevenhonderdduizend bezoekers en het andere vier miljoen? Dat heeft met emotie te maken. Het ene park vindt men leuk, bezoekers van het andere park zijn overdonderd en bevelen het aan bij familie en vrienden. Samen met Leisure Park Development zoeken we naar een concept dat én mensen raakt én een goede businesscase heeft.”
WFC Experience: uitdagend
BRC Imagination Arts werkt onder andere voor grote, internationale bedrijven in de foodindustrie, automotive en entertainmenthoek. Dohmen noemt WFC Experience een ‘interessant project’. “Food is een onderwerp dat veel mensen aanspreekt en actueel is. Kijk alleen al naar het aanbod aan kookprogramma’s op televisie en de vele foodbloggers. Ik ben ervan overtuigd dat we ons ei kwijt kunnen. We ontwikkelen een experience waar alle ins en outs van de voedselwaardeketen op een eerlijke en ongekleurde manier worden gedeeld.”
Het feit dat er zowel kennisinstellingen als bedrijven en overheden bij WFC Experience betrokken zijn, maakt het project extra uitdagend. “Alle partijen hebben immers hetzelfde doel: communiceren met de consument. Daar werken we naartoe.”
Categorieën